Algemene Voorwaarden WoodMaps


1. Wie zijn wij?

Wij zijn WoodMaps, onderdeel van Laserbeest VOF

Vestigingsadres:
Abtswoudseweg 2a 2627 AL Delft
Website: www.WoodMaps.nl
E-mailadres: info@WoodMaps.nl


Telefoonnummer: 0645449445 en 0152225000
Kvk-nummer: 56871732 (onderdeel van Laserbeest)
Btw-nummer: NL852340904B01


 

2. Wat doet WoodMaps?

WoodMaps ontwerpt, maakt en verkoopt – als onderdeel van Laserbeest – houten lasergesneden kaarten in diverse uitvoeringen.


 

3. Definities

Klant – Een opdrachtgever, consument, persoon, bedrijf, instelling, etc die iets afneemt bij WoodMaps of de intentie heeft iets af te nemen bij WoodMaps.
Prijs – Het aanbod van WoodMaps om een bestelling te leveren met relevante informatie rondom prijs, levertijd, materiaal etc.
Bestelling of order – Het moment dat de klant een bestelling plaatst op de website van WoodMaps met de knop “Bestelling plaatsen” of op een andere wijze akkoord geeft op een aanvraag ontstaat er een bestelling of order. Elke bestelling of order heeft een eigen nummer.


 

4. Toepasselijkheid en beschikbaarheid Algemene Voorwaarden WoodMaps

Deze Algemene Voorwaarden WoodMaps zijn van toepassing op de werkzaamheden die we uitvoeren voor klanten, van aanvraag tot en met productie en levering. Op de website en in elke e-mail wordt het bestaan van de Algemene Voorwaarden WoodMaps bekendgemaakt. De Algemene Voorwaarden WoodMaps zijn beschikbaar via de website en kunnen ook op aanvraag worden toegezonden. Bij het plaatsen van een bestelling gaat de klant akkoord met de Algemene Voorwaarden.


 

5. Retour / herroeping / terugsturen bestelling

5.a. Het is niet mogelijk een geleverde bestelling te retourneren of ruilen, omdat alle bestellingen op aanvraag (on-demand) worden geproduceerd.


 

6. Privacy & klantgegevens

6.a. WoodMaps heeft minimaal de volgende gegevens nodig om een bestelling aan te kunnen nemen: – Voornaam en achternaam – E-mailadres – Adres (straat, postcode, plaats, land) – Telefoonnummer
6.b. De betaling vindt plaats via de omgeving van de payment provider – u dient in uw browser goed te checken of u zich in een beveiligde omgeving bevindt.
6.c. Voor sommige bestellingen kunnen andere aanvullende gegevens worden gevraagd. WoodMaps vraagt niet meer informatie dan nodig is voor het correct verwerken van een bestelling.
6.d. Wilt u de gegevens die van u of uw organisatie bij ons bekend zijn laten aanpassen of verwijderen? Maak uw verzoek kenbaar en vermeld in uw bericht het ordernummer of factuurnummer. WoodMaps zal uw verzoek binnen twee weken verwerken.
6.e. WoodMaps verstuurt incidenteel per e-mail nieuwsbrieven naar klanten die hebben aangegeven interesse te hebben in deze nieuwsbrief.
6.f. Gegevens van klanten worden niet voor andere doeleinden gebruikt.
6.g. WoodMaps zal eventuele toegestuurde digitale bestanden met de grootste zorgvuldigheid behandelen en slechts gebruiken om de bestelling uit te voeren.
6.h. WoodMaps gebruikt alleen na uitdrukkelijke toestemming van de klant foto’s van bestellingen waarop bestellingen herleidbaar en duidelijk staan afgebeeld voor promotionele doeleinden (zoals flyers, website, sociale media).
6.i. WoodMaps gebruikt zonder uitdrukkelijke toestemming van de klant foto’s van bestellingen waarop bestellingen niet herleidbaar staan afgebeeld voor promotionele doeleinden (zoals flyers, website, sociale media).


 

7. Auteursrecht

7.a. Het auteursrecht van tekeningen die gebruikt worden bij de productie van producten ligt bij WoodMaps. Het product wordt verkocht, niet de tekening.
7.b. Het auteursrecht van eventueel aangeleverde tekeningen blijft in handen van de ontwerper. Dit zou van toepassing kunnen zijn op custom-orders. Het auteursrecht van de tekening die WoodMaps vervolgens maakt, ligt bij WoodMaps.


 

8. De overeenkomst / bestelling / order

8.a. Voordat een bestelling wordt uitgevoerd, dient de klant een bestelling te plaatsen op de website van WoodMaps of op een andere manier de bestelling te bevestigen wanneer het gaat om een product dat (nog) niet via de website te bestellen is.
8.b. Afspraken die worden gemaakt per e-mail behoren ook tot de overeenkomst. Dit kunnen afspraken zijn die direct in de e-mails behorend bij de order worden besproken of aanvullende afspraken die later worden gemaakt.
8.c. Na akkoord op de order, is het niet meer mogelijk een bestelling te annuleren. De productie kan al in gang gezet zijn namelijk en elke bestelling wordt speciaal on-demand geproduceerd.
8.d. WoodMaps heeft het recht een bestelling niet uit te voeren wanneer een klant een gevraagde (aan)betaling niet voldoet.


 

9. Materialen en productiekwaliteit

9.a. Een klant mag ervan uitgaan dat het product vergelijkbaar is met de op de website van WoodMaps genoemde kenmerken en kwaliteiten.
9.b. Na het lasersnijden is er soms aan de bovenzijde van het materiaal een waas te zien langs de snijlijn. Dit hoort bij het productieproces. WoodMaps doet er alles aan om deze waas te minimaliseren, maar het hoort bij de techniek en is onderdeel van de beleving.
9.c. Multiplex platen hebben een tolerantie in dikte en opbouw. De plaat kan onzichtbare knoesten bevatten in de middelste lagen. Het kan zijn dat de laserstraal niet door deze knoesten heen komt, waardoor het product soms net niet helemaal losgesneden is. Een helemaal perfecte productie is niet altijd mogelijk, omdat in elke plaat knoesten voorkomen. Om deze reden kan het gebeuren dat WoodMaps op bepaalde plekken een mes gebruikt om de onderdelen uit de plaat te snijden. Hierdoor kan de zijkant heel plaatselijk een iets afwijkende kleur hebben. Elke kaart wordt handmatig gechecked en slechts hele kleine afwijkingen zijn toelaatbaar. Wanneer een eventuele afwijking als gevolg toch een onacceptabel beeld veroorzaakt, dan zal WoodMaps het product opnieuw leveren.
9.d. Een klant mag ervan uitgaan dat het materiaal voldoet aan de op de website van WoodMaps genoemde kenmerken en kwaliteiten. WoodMaps garandeert dat het type materiaal wordt geleverd dat is gekozen en dat de kenmerken van het materiaal niet meer afwijken dan de aangegeven tolerantie zoals omschreven op de website van WoodMaps.
9.e. Indien het product beschadigd is en de schade aantoonbaar niet door de klant zelf is veroorzaakt, zal WoodMaps in overleg met de klant naar een passende oplossing zoeken. Dit kan door middel van een korting op de overeengekomen prijs, of door het (gedeeltelijk) opnieuw uitvoeren van de bestelling.


 

10. Garantie

10.a. WoodMaps geeft geen garantie op bestellingen anders dan de bepalingen die worden genoemd in paragraaf 9 “Materialen en productiekwaliteit”. Alle bestellingen worden op aanvraag geproduceerd en klanten gebruiken de geproduceerde onderdelen op zeer verschillende manieren. Om deze reden geeft WoodMaps vooraf geen garantie op geleverde bestellingen. Het is uitdrukkelijk aan de klant om te beoordelen of de bestelling zal voldoen in de gewenste situatie.
10.b. Wel kan een klant een uitstekende service van WoodMaps verwachten. Wanneer WoodMaps duidelijk tekort geschoten is dan zal WoodMaps zich redelijk opstellen om tot een oplossing te komen.


 

11. Levertijd

11.a. WoodMaps geeft via de website ook informatie over de levertijd. WoodMaps zal zijn uiterste best doen om de besproken levertijd waar te maken.
11.b. Indien er niets over de levertijd is afgesproken, dan zal WoodMaps de bestelling binnen redelijke tijd produceren.
11.c. Na bestelling zal WoodMaps de bestelling inplannen en de klant op de hoogte stellen per e-mail wanneer de bestelling daadwerkelijk geproduceerd is.
11.d. WoodMaps kan zich beroepen op de volgende gevallen van overmacht en daarmee de levertijd uitstellen: i. De gekozen materialen zijn niet op voorraad of leverbaar. ii. Een machine is defect. iii. Personeelsleden zijn ziek. iv. Het tekenwerk of de aanwijzingen die zijn aangeleverd door de klant blijkt fouten te bevatten die vertraging veroorzaken. v. De productie kost meer tijd dan vooraf ingeschat. vi. Het is erg druk en om de productiekwaliteit te waarborgen kan een order in overleg later worden geleverd.


 

12. Levering

12.a. Klanten hebben de mogelijkheid om een bestelling op te halen of te laten verzenden.
12.b. In het geval van ophalen wordt de bestelling door WoodMaps samen met de klant bekeken. Na goedkeuring wordt de bestelling meegenomen. Eventuele schade die ontstaat na het meenemen van het product wordt niet vergoed door WoodMaps.
12.c. In het geval van verzenden wordt het geproduceerde bestelling met een door WoodMaps nader te bepalen vervoerder verzonden.
12.d. Het kan gebeuren dat het pakket niet op tijd wordt bezorgd. WoodMaps is niet verantwoordelijk voor schade als gevolg van vertraagde verzendingen.
12.e. In geval van schade tijdens de verzending dient de klant een foto te nemen voor en direct na het openen van de verpakking om de schade aan te tonen.
12.f. In het geval van verzenden dient te klant direct na het openen van de verpakking te controleren of alles naar wens is gelaserd. Indien er fouten zijn gemaakt door WoodMaps, dan wordt in overleg een oplossing gevonden.


 

13. Aansprakelijkheid

13.a. WoodMaps heeft geen zicht op de manier waarop de producten uiteindelijk worden gebruikt. WoodMaps is in geen geval aansprakelijk voor schade die ontstaat door gebruik van het product, denk aan de manier van ophangen, neerzetten of elk gebruik in de breedste zin van het woord.
13.b. WoodMaps is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat doordat de geleverde producten te laat zijn geleverd.
13.c. In het geval van een verkeerde levering, een productiefout, etc., dan is WoodMaps is geen geval verantwoordelijk voor extra kosten die gemaakt moeten worden door de klant.
13.d. In het eventuele en onwaarschijnlijke geval dat WoodMaps toch aansprakelijk gesteld kan worden voor enige schade, dan kunnen de kosten die op WoodMaps verhaald worden nooit hoger zijn dan het ex BTW factuurbedrag van de bestelling.


 

14. Betaling

14.a. De klant dient een bestelling direct af te rekenen in de webshop.
14.b. Een op maat gemaakt product kan worden betaald via een factuur, door middel van een betaallink of een overschrijving, voordat het product wordt geleverd.
14.c. Wanneer een factuur niet binnen 14 dagen is betaald, krijgt de klant een betalingsherinnering.
14.d. Wanneer een factuur na twee betalingsherinneringen niet is betaald, wordt een incassobureau ingeschakeld.


 

15. Vragen / overleg / klachten

15.a. Wilt u iets overleggen, of heeft u een klacht? Het heeft altijd onze voorkeur om in goed overleg tot een redelijke oplossing te komen, zodat u kunt genieten van een prachtig product dat met zorg gemaakt is.